EQUIP NAFENT BTT

diumenge, 3 d’octubre del 2010

Per fi, caminada Vallter-Núria

Ja era hora, aquest Dissabte vaig fer un “Kit-kat”, de bici i vaig anar a caminar per la muntanya, que ja feia uns quants mesos, per no dir anys que no hi anava.

Bé, vaig quedar amb en Bado, (el meu tiet) cap a les 6:45 del matí, a Castellfollit.

Era negre nit, però ell ja estava a fora casa seva, ja tot ben equipat i a punt de marxa.

Anàvem amb la Colla dels Matiners de Castellfollit. El nom ja ho diu tot, sempre queden d’hora. En total érem 32 , amb moltes ganes de caminar i de passar-ho bé.

Cap a les 7:15, vam marxar amb l’autocar de Montagut, direcció cap a Vallter, abans parant a la Canya, a recollir més gent.

Vam baixar de l’autocar, a l’última paella de la carretera que puja a les pistes de Vallter2000. Després vam agafar el camí que puja fins el refugi d'Ulldeter.

El sol anava sortint, molt tímidament, però semblava que el dia ens acompanyaria, ja que els pocs núvols que hi havia, per sort no eren de pluja.

Anàvem fent petits grupets, jo anava amb en Pere de Tortellà. Anàvem seguint, per les pistes de Xalet i de pujada fins el Coll de la Marrana. Allà reagrupament. Començava a fer una mica de vent i el buff, anava de perles. Cap el coll del Tirapits falta gent, abans es pot veure la cabanya, on els Bombers tenen un punt d’emergència. Ja quedava menys per parar a esmorzar. No ho vam fer fins al Coll de la vaca, on es poden veure els estanys de Carançà. Dalt el coll vam fer el primer descans i avituallament. La veritat és que ja començava a tenir una mica de gana.

Un cop totalment recuperats, vam anar direcció el Noucreus. Les vistes que hi ha són una passada. Des de dalt, es pot veure, la Vall de Núria, això si molt petit.

Ara si que ja només quedava fer la baixada, fins arribar a la Vall, però quina baixada, quasi corria, ja que en fas més avia i et canses menys, això de frenar carrega molt les cames. La baixada, la vaig fer tota amb en Pitu Selles, és un paio de Montagut que parla, pels descosits, però és molt bon nano.

Vam arribar cap a les 12 :45, en total vam fer unes 5 hores, entre pitus i flautes.

El primer que vam fer en arribar a Núria va ser, informant-se dels horaris del cremallera i sobretot, al bar a fer una cervesa ben fresca, que bé que es posa.

El grup es va dividir, uns quants anàvem a menjar a fora el prat, el costat de l’estany i els altres van anar al self-servis. Jo vaig anar a menjar a fora, al costat de la font, amb en Bado, Jaumes, Pere…Un cop ben tips volta per l’estany i una mica de migdiada el prat.

A les 16:00, aviem de marxar amb el cremallera cap a Ribes, ja que aviem quedat amb l’autobús a les 17:00. La baixada amb el cremallera, la vaig fer el costat d’en Jaume de l’Escala, és un Crack de muntanyes en sap un munt, se les ha petejat quasi totes de punta a punta.

Bé, ja arribavem el final de l’excursió, ja que el cap de poc d’arribar a baix a Ribes, ja ens va venir a buscar l’autocar.

La veritat és que m’ho vaig passar molt bé, aquesta colla dels Matiners, s’ho munten d’allò més bé. Crec que de tant en tant s’ha de fer una excursió per aquest cims, els tenim aquí mateix i serveix per carregar piles.

Per cert aquest Dissabte, en Xicu, Paco i el Ferrer, de la colla dels Nafent, van anar a fer una sortida per carretera, cap al Capsacosta i Santigosa. Bé, Salut a tothom.

1. molt bona excursió, si senyor ! l'he fet diverses vegades, a peu a l'estiu i amb esquís a l'hivern...a veure si l'any que bé cau en bici, es fa força bé, a ratus, segons l'Eruk, que la fet diverses vegades.

2. Molt ven parida,pero si em voleu fer cas,no et creguis en Lato,jo "modestamen",crec que es per fer a peu,despres que cada un,que cardi "lu" que vulgui,o pugui, jeje