EQUIP NAFENT BTT

dissabte, 10 de març del 2012

Ruta 100% Hurnòs

Avui tocava pedalar una mica, aviem quedat amb l’Hurnòs per fer una sortida cap a la zona de Mieres i ja se sap ensarronada segura, je je.
Desprès de l’èxit rotund del Concert d’ahir del Grup The Bazaga’s, el Bar Revolt, de Sant Jaume, avui el matí he pagat les conseqüències, estava fet caldo, però a les 7:00 del matí, com un pepe de peus a terra.
Bé, a les 8:00 ja estàvem a Mieres, a l’aparcament de Can Met a punt per començar a pedalar. Aquesta vegada tocava anar-hi amb cotxe, érem: Àngel, Hurnòs i un servidor.
Ens esperava una ruta 100% Hurnòs, pujades que no s’acabaven mai, “Desnivell acumulat 1300m” i tip de “caminar per corriols”, vet a qui, que quan va a comprar sabates per anar en btt, sempre es fixa amb la sola que sigui bona per caminar.
Comencem a pujar direcció cap a Coll de Palomeres, en poca estona ens travem el fred que portàvem a sobre. Ja a mitja pujada ens parem el mirador per fer un petit bufet, on hi ha el monument de Miquel Oliva. Es poden veure unes vistes impressionants de la vall i fins i tot es pot arribar a veure el golf de Roses. Per l’altre costat un cop ja tornem a pedalar es veu el majestuós castell de Santa Maria de Finestres, que queda ven ve a sota la penya.
El cap de poc comencem a passar per corriols el mig de fagedes, on ni en prou feines es distingeix el camí, de les fulles i fulles que anem trobant. Un paisatge molt bonic, llàstima de la sequedat que hi ha, fa no se quan que no plou i es nota de valent.
Passem per el Grau i ens arribem fins a Sant Aniol, on aprofitem per fer un petit mossec i la foto de grup. Ja de tornada a Mieres ens enfilem per unes rampes que no s’acabaven mai, estaven enquitranades i hem arribat fins a un 21% de pendent, brutal.
Baixada per corriol molt guapa, fins arribar el poble de Mieres. Aprofitem per fer unes cervesetes a Can Met, aquesta vegada molt merescudes, acompanyades d’una mica d’embotit, per recuperar forces. Track de la ruta, per Joan Abulí ( http://es.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=2579145 ).
Una ruta molt xula, amb un Total de 35 Km, per repetir. Salut a Tothom.

PD: Avui, els companys dels Nafent: Xicu i Anguita, han anat a fer una volta cap a el Torn, passant per la carretera nova, amb un Total de 42 Km.